Tuesday, November 16, 2010

cerita itu ini.,, :]

Salam…

Juz nak share ape yg blaku hari ni. Ari ni aku ada menerima beberapa teguran. Ye sebagai manusia biasa diri ni juga punya kelemahan. Ok teguran pertama mengenai proses pembelajaran aku sepanjang aku keje ni. Harap pembaca blog (bajet ramai la yg baca blog ni. Perasan tol :P) ni x salah paham. Maksud proses pembelajaran tu bkn aku amik master sambil keje tapi proses untuk aku memahami bnda berkaitan keje aku. Mmg aku akui wlopon da nk msuk 2 bulan aku keje tapi byk lg bnda yang aku x tau. Kadang aku rase aku terlalu relax. Ni sume prangai suke study last minit pnye psl yang xleh buang lagi. Haih wake up Cik Hana, awak bkn student lagi da. Awak skang sdg menggalas tanggugjawab sbg seorang pekerja. So rajen2 la menjadi pembaca/penelaah setia wlopon kdg2 ia merupakan ubat tido yang paling mujarab. Skali lagi jgn salah paham. Sy membaca juga tapi kadang x fokus. Tu yang bila bos tanya sumthing aku xleh jwb dgn btol. Mane tak nye aku rase aku da baca apa yang di tanya. Tapi gabra n x fokus ms baca tu wat aku rs x sure dgn ape yang nak d jwb. Ok moral of da story tlg fokus terhadap tugas n tanggungjawab anda. Be a good employee. Understand ur job better.

Teguran kedua plak ade teman yang tegur aku ni nampak pendiam. Ok sy akui sy agak pendiam. Tapi kalo da kenal mmg korg akan ckp aku mmg pendiam. Haha xdelah. Actly aku mmg sorg yang bukan jenis ckp byk. Kadang2 rasa nak ckp bnda yg perlu je. Hoho tapi sbenanye kalo aku da knal rapat ngan seseorg tu aku bleh jadi sorg yg sgt la talkative. Ngan org yang baru knal pon leh gak jd talkative tp bgantung pd mood gak kot. Kalo time tu byk idea nk ckp mmg x berenti la aku membebel. Tapi papepon aku lg ske dgr org bcerita cz aku ni x reti sgt bcerita. Papepon aku trima sgala teguran yang diberi ngan hati yg tbuka. Aku pon cbe gak kekadang nk jd talkative ngan sume org. Tapi x best la cz rs mcm jd org len. Better jadi diri sendiri. Tak hipokrit. Bese la manusia ni berbeza. Kalo sume sm je prangai bosan la plak kan??

Ok tu je la nak share. End of story sy sdg dlm proses untuk melakukan perubahan pada diri sendiri untuk menjadi lebih baik. Perubahan memerlukan pengorbanan. So moral of da story jom berkorban untuk perubahan. Motif adalah berkaitan hari raya aidiladha yang bakal disambut pada esk hari. Ade kaitan jugak kan. Salam aidiladha wat sume. Hehe :D

p/s: sori atas penulisan yang agak kelam kabut. Skejap sy skejap aku. Huhu men taip je ape yang terpikir. Sori kalo bosan. Maaf zahir batin :)

No comments:

Post a Comment