Sunday, August 1, 2010

oh pakcik~~

Selamat pagi Malaysia!! Pagi ke? Ye masih pagi cz jam skang menunjukkan pukul 8pagi. Hehe J.. Ari ni 1hb Ogos 2010. Lagi 30 hari kite akan sambut merdeka. Semangat la pulak kannn.. hahaha

Pe la yang duk ngarut nih.. sbenanye nak cite pasal kisah smlm. Aku baru je blk dari Shah Alam ngan bas. Alkisahnye aku kene turun kat Dungun. Da la aku x biasa sgt nk turun kat Dungun. X reti nak bajet kat mane nk kne pegi cakap kat pakcik drebar . Da la bas double decker, aku plak duk skyview.. huhu byk songeh plak aku kan.

Haha ok straight 2 da point. Da smpai kat Air Hitam (pas sket jalan dari Paka), aku pon turun ke tingkat bawah. Nsb baik ada seat kosong. Duk la situ kejap. Pastu agak2 da leh gtau nak turun aku pon g la kat pakcik drebar 2. Sblom 2 ade sorang laki kat depan aku pon nak ckp kat pakcik bas 2 nak turun. So aku bagi la peluang kat die gtau dlu kan. Pastu dgr la pakcik 2 cm mrh2. Dalam ati ni aku da terpikir pakcik ni xnak berenti ke? Huh aku pon trus g kat pakcik 2 tny , “Pakcik, leh x turunkan saya kat Batu 5?”. Pakcik 2 pon dgn muke yg serius jawab, “Saya penat la. Sume org nak berenti tepi jalan. Bile saya nak smpai kalo camni?haihhh”.

Ok aku masih sabar lagi. Nak je ckp kt pakcik 2 da 2 kalo sy berenti jauh dr tmpt sy nk berenti 2 bile sy nk smpai umah plak. Tapi kalo aku jwb cm2 kang trus pakcik 2 xnk berenti. Pastu cube la pujuk kan. Aku cakap kalo pakcik xnak berenti kat Batu 5, xde org nak amik aku kat Bandar tu. Negotiate pnye negotiate, nsb bek pcik 2 mkn pujukan. Die pon stuju la nk berenti. Nsb bek dlm ms negotiate 2 x terlepas agi dari tmpt aku nk berenti tu.

Then, pakcik tu pon berenti la kt tmpt aku ckp 2. Aku pon turun dari bas n ckp time kasih bebanyak pakcik. Smpai je kat umah aku pon cite la kat mak n makcik aku. Diorang pon mrh la nape plak pakcik 2 xnk berenti, da kite da byr kat die. Bla bla bla… haihhh mak n makcik aku lagi mrh dari aku plak. Hoho aku plak nak kne tenangkan mak n makcik aku.

Moral of da story, pakcik 2 x ptot la wat cm2. Da tugas die sbenanye kan. Kami penumpang da byr utk naik bas 2. Tugas drebar 2 adalah bawa kami smpai ke destinasi yang nak di tuju. Bukan marah2 kitorang. Ikutkan ati nak je report kat orang atasan tapi malas nak panjangkan cite. Kalo la kne lg cm2, cnfirm aku report. 2 je la nk cite kali ni. Blog ni jadi tempat aku luahkan perasaan jap. Haha adiosssssss.

No comments:

Post a Comment